Etusivu / Tiedotteet, puheet ja uutiskirjeet / Tiedotteet / Valtion kiinteistölaitoksesta Senaatti-kiinteistöt

Valtion kiinteistölaitoksesta Senaatti-kiinteistöt

21.12.2000  |  Tiedote

Valtion kiinteistölaitoksen nimi muuttuu 1.3.2001. Uusi nimi on Senaatti-kiinteistöt, ruotsiksi Senat-fastigheter. Tasavallan presidentti vahvisti lain 21.12.2000.

Valtion kiinteistölaitoksesta tuli liikelaitos vuoden 1999 alusta. Se toimii liiketaloudellisin perustein ja pyrkii tehokkaasti kehittämään toimitilapalvelujaan. Liike- ja palvelutoiminnan kehittämiseen kuuluu mahdollisimman hyvän yrityskuvan antaminen palveluntuottajasta, mihin myös nimi vaikuttaa.

Kiinteistölaitos huolehtii valtion kiinteistövarallisuuden hallinnasta ja toimitilojen vuokrauksesta. Sillä on toimitiloja yli 200 kunnassa ja rakennuskannan pinta-ala oli vuoden 1999 lopussa noin 3,9 miljoonaa hyötyneliömetriä. Kiinteistölaitos tarjoaa palveluitaan myös muille kuin valtion virastoille ja laitoksille.

Valtion liikelaitoksena kiinteistölaitos ei voi rekisteröidä nimeään yksityisoikeudelliseen tapaan, vaan nimenmuutos edellyttää erillistä lakia.

Lisätietoja antaa Valtion kiinteistölaitoksen tiedotuspäällikkö Outi Tarkka, puh. 0205 811 356